poniedziałek, 28 października 2013

Sprzedażowe ABC - czego potrzebuje sprzedawca

Często prowadzimy jako firma wykłady pro-bono o nazwie Sprzedażowe ABC. Czym jest Sprzedażowe ABC, czemu podstawy sprzedaży są takie ważne? Sporo z naszych stażystów uczy się sprzedaży. Dobrze wiedzieć co jest potrzebne na początku:




Motywacja - dlaczego to robię?

 

  • Co popycha mnie do działania, kiedy odczuwam radość ze sprzedaży?
  • Jakie mam cele i czy je realizuję 
Jeśli nie masz wystarczającej motywacji, jesteś za słaby - odpuść. To trudna gra i minie kilka lat zanim nauczysz się jej reguł. Jeśli odpowiedź na pytanie po co brzmi:
- bo sprawia mi to radość
- bo mogę to robić codziennie jako hobby 
- bo chcę i ***** 
to warto spróbować



Umiejętności interpersonalne:

 

  • znajomość zasad wywierania wpływu społecznego - czy znasz zasady wywierania wpływu społecznego regułę lubienia, autorytetu, dowodu społecznego, czy wyróżniasz się z tłumu 
  • empatia - czy widzisz emocje i jesteś w stanie się do nich dopasować
  • odpowiednio duże "jaja" - czy jesteś w stanie przekonać klienta swoją postawą.
  • Czy uczę się na błędach 
Ta wiedza pomaga, ale jest jeden problem- będziesz widzieć więcej niż inni. Czasami lepiej jest wybrać niebieską pastylkę i wrócić do Matrixa zależności społecznych. 



 Wiedza "fachowa"

 

  • Znajomość produktu - czy znasz swój produkt, jego właściwości, korzyści wynikające z jego użytkowania
  • Znajomość branży - czy wiesz jakie Twoja firma i produkty/usługi zajmują w rynku. Czy jesteś na bieżąco z nowinkami z Twojej dziedziny.
 Jeśli nie masz zamiaru stać się ekspertem w Twojej branży - to śmiem twierdzić, że będzie Ci bardzo trudno rozmawiać z klientami, którzy mają spore budżety i przekonać ich do współpracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz