Po analizie rozmów handlowych sprzedawców, którzy mają 20-80% skuteczności w umawianiu spotkań i analizie telemarketerów, którzy mają 1-5% skuteczności znalazłem kilka powodów, dlaczego tak się dzieje, oto niektóre z nich:
Dobra lista ciepłych kontaktów:
Dostęp do ciepłych leadów* jest kluczową sprawą. Im bardziej kaloryczna lista tym lepsza skuteczność. Jak budować listę:
- skup się jaki masz mieć efekt rozmowy telefonicznej i przeanalizuj czy ta lista pomoże Ci efektywnie zrealizować cel
- zbuduj listę pod kątem oczekiwań - zastanów się kto może być zainteresowany Twoją ofertą
- zapewnij sobie dostęp do kanału leadów poprzez polecenia, stronę www. , ogłoszenia
- przygotuj się do rozmowy, zbadaj jakim tematem klient może być zainteresowany, czy potrzebuje Twojego produktu lub usługi, wypisz 3-5 unikalnych korzyści, które wnosisz na rynek, spisz kluczowe kwestie do poruszenia w punktach
Potrzeba klienta:
- Skup się na potrzebie klienta, nie zgaduj jej - zapytaj. Lepiej wiedzieć, niż strzelać na ślepo.
- Zaangażuj klienta. Jak? pytaniami.
Forma a treść:
- Spraw aby nie brzmieć jak telemarketer, nie możesz być odbierany jako sprzedawca. Twój głos musi budzić zaufanie.
- Zacznij od możliwości rozwiązania problemu klienta - im więcej o nim wiesz, tym łatwiej Ci pójdzie. Zrób wywiad. Innych nie interesuje Twoja oferta. Zaakceptuj to i skup się na kliencie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz