Czyli o typowej ściemie handlowej, którą karmią nas klienci.
Mówi się, że wszyscy kłamią. Jest to prawda, szczególnie w kontaktach klient i handlowiec. Pytanie dlaczego kłamią? i jak się przed tym bronić?
- odpowiadając na pierwsze pytanie, powodów może być wiele, wypisaliśmy, te które zweryfikowaliśmy w procesie badania firm za pomocą "tajemniczego klienta". Zostało zadane prodte pytanie "czy zdarza Ci się okłamać handlowca oraz czemu to robisz?". Najczęstsze powody kłamstwa to, przekładając na język handlowy:
Mówi się, że wszyscy kłamią. Jest to prawda, szczególnie w kontaktach klient i handlowiec. Pytanie dlaczego kłamią? i jak się przed tym bronić?
- odpowiadając na pierwsze pytanie, powodów może być wiele, wypisaliśmy, te które zweryfikowaliśmy w procesie badania firm za pomocą "tajemniczego klienta". Zostało zadane prodte pytanie "czy zdarza Ci się okłamać handlowca oraz czemu to robisz?". Najczęstsze powody kłamstwa to, przekładając na język handlowy:
- brak dobrego rapportu
- brak zaufania do handlowca
- brak odczuwania silnej potrzeby zakupu - oglądam i orientuję się
- chęć porównania oferty i utwierdzenie się w wyborze innego dostawcy
- brak wystarczającej wartości dodanej przy danym poziomie ceny
- słowotok i gadatliwość handlowca
- jawna manipulacja emocjami klienta
- zbyt silny nacisk na klienta
- brak zaangażowania handlowca - odpuszczenie tematu
Najciekawsze obiekcje klientów jakie słyszeliśmy:
- Nie może Pan rozmawiać z osobą decyzyjną bo nie żyje
- Jestem w łazience i będę myć ręcę
- Nie ma mnie dzisiaj dla nikogo
- Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nic od Pana nie kupię
- Ja nie potrzebuję, po c*** do mnie dzwonicie
Jeśli chcecie poszerzyć temat o to dlaczego tak się dzieje to zapraszam do zapoznania się z materiałami dotyczącymi obiekcji na play-liście Atomy sprzedaży:
Pozdrawiam
Maciej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz