Często prowadzimy jako firma wykłady pro-bono o nazwie Sprzedażowe ABC. Czym jest Sprzedażowe ABC, czemu podstawy sprzedaży są takie ważne? Sporo z naszych stażystów uczy się sprzedaży. Dobrze wiedzieć co jest potrzebne na początku:
Motywacja - dlaczego to robię?
- Co popycha mnie do działania, kiedy odczuwam radość ze sprzedaży?
- Jakie mam cele i czy je realizuję
Jeśli nie masz wystarczającej motywacji, jesteś za słaby - odpuść. To trudna gra i minie kilka lat zanim nauczysz się jej reguł. Jeśli odpowiedź na pytanie po co brzmi:
- bo sprawia mi to radość
- bo mogę to robić codziennie jako hobby
- bo chcę i *****
to warto spróbować
Umiejętności interpersonalne:
- znajomość zasad wywierania wpływu społecznego - czy znasz zasady wywierania wpływu społecznego regułę lubienia, autorytetu, dowodu społecznego, czy wyróżniasz się z tłumu
- empatia - czy widzisz emocje i jesteś w stanie się do nich dopasować
- odpowiednio duże "jaja" - czy jesteś w stanie przekonać klienta swoją postawą.
- Czy uczę się na błędach
Ta wiedza pomaga, ale jest jeden problem- będziesz widzieć więcej niż inni. Czasami lepiej jest wybrać niebieską pastylkę i wrócić do Matrixa zależności społecznych.
Wiedza "fachowa"
- Znajomość produktu - czy znasz swój produkt, jego właściwości, korzyści wynikające z jego użytkowania
- Znajomość branży - czy wiesz jakie Twoja firma i produkty/usługi zajmują w rynku. Czy jesteś na bieżąco z nowinkami z Twojej dziedziny.
Jeśli nie masz zamiaru stać się ekspertem w Twojej branży - to śmiem twierdzić, że będzie Ci bardzo trudno rozmawiać z klientami, którzy mają spore budżety i przekonać ich do współpracy.